O κ. Χαλκιάς υπεραμύνεται της ύπαρξης διοδίων λέγοντας: «Η πληρωμή διοδίων από τους χρήστες του δρόμου είναι ο πλέον δίκαιος τρόπος προκειμένου να καλυφθεί το κόστος για την κατασκευή και τη συντήρησή του. Διότι αν οι χρήστες δεν πλήρωναν διόδια, τότε αυτομάτως τον λογαριασμό θα έπρεπε να πληρώσει ο κάθε Έλληνας φορολογούμενος, είτε χρησιμοποιεί τους αυτοκινητοδρόμους είτε όχι, κάτι που είναι εντελώς άδικο. Γιατί δηλαδή μια γιαγιά από την Κάρπαθο, παραδείγματος χάριν, να πληρώνει τα ταξίδια του Αθηναίου;»
Ρωτάτε γιατί η γιαγιά στην Κάρπαθο να πληρώνει τα ταξίδια του Αθηναίου, αλλά ποιος πληρώνει τον λογαριασμό για να κινηθεί η γιαγιά στην Κάρπαθο με την άγονη γραμμή ή για να μετακινηθούν τα φάρμακά της και άλλα προϊόντα που χρειάζεται;
Η ελευθερία της μετακίνησης είναι κατοχυρωμένο συνταγματικό δικαίωμα και ο περιορισμός της απαγορεύεται. Η πολιτεία οφείλει να εξασφαλίσει την ισότιμη άσκηση του δικαιώματος της ελεύθερης μετακίνησης οποιουδήποτε πολίτη και όχι να το μετατρέπει σε εμπόρευμα, το οποίο αγοράζουν οι πολίτες ανάλογα με την οικονομική τους δυνατότητα.
Το πλέον δίκαιο κ. Χαλκιά δεν είναι αυτό που ωφελεί την τσέπη σας και τα συμφέροντα που εξυπηρετείτε ως διευθύνων σύμβουλος της Α.Ε. Αττικές Διαδρομές. Το πλέον δίκαιο είναι αυτό που λέει το 4ο άρθρο του Συντάγματος: «Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.»
Το ερώτημα «ποιος θα πληρώσει το κόστος συντήρησης» και την απάντηση να μπουν διόδια τα πρωτοσυναντήσαμε κατά την προπαγάνδα για την λειτουργία σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό. Ξεκίνησαν με το παρανοϊκό δημοσίευμα στον Ηπειρωτικό Αγώνα με τίτλο «Οι εργαζόμενοι ζητούν διόδια». Η προπαγάνδα συνεχίστηκε με επισκέψεις υπουργών και υφυπουργών σε Ήπειρο, Μακεδονία και Θράκη όπου προστέθηκε και το επιχείρημα «είναι δικαιότερο να πληρώνει ο χρήστης της οδού».
Μετά ανέλαβαν τα παπαγαλάκια. Σε ιστοσελίδα σχετική με υποδομές γράφουν: «Με την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων που γίνεται κυρίως με ιδιωτικά κεφάλαια οι χρήστες ουσιαστικά ανέλαβαν την ευθύνη αποπληρωμής του δρόμου, της συντήρησης του και όλων των άλλων παροχών τύπου "Αττική Οδός". Είναι σωστό; Κατά τη γνώμη μου είναι σωστό γιατί έτσι πληρώνει για τον δρόμο αυτός που τον χρησιμοποιεί. Δεν μπορεί για παράδειγμα- ο κάτοικος της Κρήτης να επιβαρύνεται για την κατασκευή και συντήρηση της Ιόνιας Οδού.»
Ο κ. Δ. Ρέππας στο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Γεφυρών, Σηράγγων και Αυτοκινητοδρόμων επεσήμανε ότι με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους έχει ξεκινήσει η αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) σε αυτοκινητόδρομο.
Ο Κρητικός να μην πληρώσει την Ιόνια οδό, με αυτή την λογική ο Ηπειρώτης γιατί να πληρώσει το δρόμο του Κρητικού; Επίσης στην Νέα Οδό που διασχίζει την Αττική, Βοιωτία και Φθιώτιδα τα διόδια που εισπράττουν αφορούν την Ιόνια οδό και συγκεκριμένα το τμήμα Αντίρριο - Ιωάννινα, σε ύψος που ξεπερνάει τα 2/3 των διοδίων. Δηλαδή στη Νέα Οδό οι χρήστες δεν πληρώνουν διόδια για το δρόμο που διανύουν αλλά για ένα άλλο δρόμο που μπορεί να μην χρησιμοποιήσουν ποτέ. Είναι και αυτή η επιβολή διοδίων δίκαιη;
Η κυβέρνηση επιλέγει να κάνει κάποιους δρόμους με εθνικούς πόρους και τους παραδίδει χωρίς διόδια, ενώ άλλους τους κατασκευάζει με παραχωρήσεις επιβάλλοντας διόδια. Αυτό όμως είναι αντίθετο με το 4ο άρθρο του Συντάγματος: «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις». Ο Ηπειρώτης και ο Κρητικός θα συμμετέχουν με την φορολογία στην κατασκευή του δρόμου στην Κρήτη έχοντας τις ίδιες υποχρεώσεις. Όμως ο Ηπειρώτης θα είναι υποχρεωμένος να πληρώσει διόδια για να μετακινηθεί ενώ ο Κρητικός όχι, δεν θα έχουν δηλαδή τα ίδια δικαιώματα.
Οι δρόμοι είναι δημόσια αγαθά, όπως ο αέρας, και η πολιτεία οφείλει να απεξαρτήσει το δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης από οποιοδήποτε αντάλλαγμα.
Ο κ. Μαγκριώτης στην Ξάνθη είπε: «Η Εγνατία οδός, … Είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο που έχει γίνει στην χώρα μας. … Η Εγνατία, ωστόσο, χρειάζεται ετησίως εκατό εκατομμύρια ευρώ για την συντήρησή της. Αυτά τα χρήματα πρέπει να τα πληρώνουν οι χρήστες της. Είναι άδικο να τα πληρώνουν οι πολίτες που δεν χρησιμοποιούν την Εγνατία. Αυτό είναι απολύτως δίκαιο κοινωνικά. Είναι ένα έργο που κατασκευάστηκε με δημόσια δαπάνη, κατά 60% με κοινοτικούς πόρους και 40% από τον κρατικό προϋπολογισμό. … , το τίμημα των διοδίων της Εγνατίας θα είναι σαφέστερα χαμηλότερο από ότι είναι το κόστος διοδίων στους άλλους αυτοκινητόδρομους».
Τα διόδια στον Πολύμυλο Κοζάνης θα είναι 2,80 ευρώ. 2 ευρώ είναι τα διόδια στα Μάλγαρα και 1,90 στις Αφίδνες. Μήπως ο κ. Μαγκριώτης εννοούσε ότι σε όλους τους άλλους αυτοκινητόδρομους τα διόδια θα είναι φθηνότερα;
Ο κ. Μαγκριώτης μας λέει ότι υπάρχει κάποιο κόστος για την συντήρηση της Εγνατίας που πρέπει να το πληρώσουν οι χρήστες της. Μήπως όμως δεν υπάρχει κόστος στη συντήρηση της παραλιακής λεωφόρου, της λεωφόρου Συγγρού, της Κηφισίας, της Βουλιαγμένης; Με αυτή τη λογική οδηγούμαστε να βάλουμε διόδια και σε αυτές τις λεωφόρους. Μην νομίζεται ότι είναι μακριά η επιβολή διοδίων στην Αθήνα. Ήδη έχει αρχίσει η προπαγάνδα τους. Στο Βήμα διαβάζουμε: «Ο κ. Χαλκιάς τάσσεται μάλιστα υπέρ της τοποθέτησης σταθμών διοδίων στις εισόδους του κέντρου της Αθήνας.» και συνεχίζει με διάφορα επιχειρήματα υπέρ των διοδίων.
Ο κ. Δ. Ρέππας στο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Γεφυρών, Σηράγγων και Αυτοκινητοδρόμων είχε ανακοινώσει ότι: «Για την Αθήνα σχεδιάζονται νέοι Αστικοί Αυτοκινητόδρομοι που θα πραγματοποιηθούν επίσης με παραχώρηση».
Φτάνει πια. Δεν πληρώνουμε διόδια. Δεν πληρώνουμε την κρίση τους. Δεν τους ακολουθούμε στον παραλογισμό τους. Το Σύνταγμα δεν είναι κουρελόχαρτο. Αγωνιζόμαστε ενάντια σε Μνημόνιο - Τρόικα - Ανεργία.
Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου πάμε ΔΕΘ, με αυτοκινητοπορεία από Αφίδνες ως τη Θεσσαλονίκη. Ανοίγουμε όλους τους σταθμούς διοδίων που συναντάμε καθ' οδόν. Συμμετέχουμε στην ανεξάρτητη πορεία στη ΔΕΘ.
Αναφορές:
http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/p/blog-page_25.html
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=351542&dt=01/09/2010
http://www.dimitrisreppas.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=66%3Aibtta&catid=15%3Aspeeches&Itemid=4〈=el
http://fonitisxanthis.blogspot.com/2010/07/blog-post_5201.html
http://www.ypodomes.com/show_thesisid.php?thesis_id=24
http://news.ert.gr/local/news.asp?id=522236
Φτάνει πια. Δεν πληρώνουμε διόδια. Δεν πληρώνουμε την κρίση τους. Δεν τους ακολουθούμε στον παραλογισμό τους. Το Σύνταγμα δεν είναι κουρελόχαρτο. Αγωνιζόμαστε ενάντια σε Μνημόνιο - Τρόικα - Ανεργία.
Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου πάμε ΔΕΘ, με αυτοκινητοπορεία από Αφίδνες ως τη Θεσσαλονίκη. Ανοίγουμε όλους τους σταθμούς διοδίων που συναντάμε καθ' οδόν. Συμμετέχουμε στην ανεξάρτητη πορεία στη ΔΕΘ.
Αναφορές:
http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/p/blog-page_25.html
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=351542&dt=01/09/2010
http://www.dimitrisreppas.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=66%3Aibtta&catid=15%3Aspeeches&Itemid=4〈=el
http://fonitisxanthis.blogspot.com/2010/07/blog-post_5201.html
http://www.ypodomes.com/show_thesisid.php?thesis_id=24
http://news.ert.gr/local/news.asp?id=522236
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου