Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010

Από τις υψηλότερες στην Ευρώπη είναι οι τιμές των προϊόντων των πολυεθνικών ομίλων στην ελληνική αγορά


Από τις υψηλότερες στην Ευρώπη είναι οι τιμές των προϊόντων των πολυεθνικών ομίλων στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Οικονομίας. Συγκεκριμένα, μελετήθηκαν οι τιμές 70 προϊόντων σε έξι χώρες (Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Κύπρο, Σλοβενία, Ελλάδα) και διαπιστώθηκε ότι όταν η Ελλάδα δεν βρίσκεται στην πρώτη θέση, δηλαδή δεν έχει την υψηλότερη τιμή, βρίσκεται στη δεύτερη ή στην τρίτη, ενώ φθηνότερη αγορά αποδεικνύεται η γερμανική και ακολουθεί εκείνη της Σλοβενίας. Ωστόσο, η χώρα μας είναι εξαιρετικά φτηνή στα φρούτα και στα λαχανικά.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Βήματος», η έρευνα αφορά διεθνή προϊόντα ευρείας κατανάλωσης περίπου 20 πολυεθνικών ομίλων και έγινε στο πλαίσιο της εφαρμογής του transfer pricing, δηλαδή του ελέγχου των ενδοομιλικών συναλλαγών, ενώ οι τιμές αποτυπώνονται χωρίς τον ΦΠΑ και τις προωθητικές ενέργειες, είναι δηλαδή «καθαρές».

Όπως σημειώνεται, υπάρχουν προϊόντα που πωλούνται ακόμη και σε διπλάσια τιμή στην Ελλάδα απ' ό,τι π.χ. στη Γερμανία ή εταιρείες που δουλεύουν με μεικτό περιθώριο κέρδους από 40% ως και 60%. Ενδεικτικά αναφέρεται πως στην Ελλάδα τα αναψυκτικά πωλούνται 31% ακριβότερα και τα γιαούρτια 65% ακριβότερα σε σχέση με τη Γαλλία, το αλεύρι 95% ακριβότερα σε σχέση με τη Γερμανία, τα δημητριακά 13% σε σχέση με τη Σλοβενία, το φρέσκο γάλα 21% σε σχέση με τη Γερμανία, η οδοντόκρεμα 88% σε σχέση με τη Γαλλία, το φιλέτο κοτόπουλου (1 κ.) 28% σε σχέση με την Ισπανία, ο φυσικός χυμός πορτοκάλι (1 lt.) 69% σε σχέση με τη Σλοβενία, η μπίρα 39% σε σχέση με τη Γερμανία και το παιδικό γάλα σε σκόνη 83% σε σχέση με την Ισπανία.

Γενικά, η Ελλάδα είναι η τρίτη πιο ακριβή χώρα στο παστεριωμένο γάλα, μετά τη Γαλλία και την Κύπρο, το ίδιο συμβαίνει και με το επιδόρπιο γιαούρτης, με φθηνότερη χώρα όμως τη Γαλλία. Στο αλεύρι η ελληνική είναι η τέταρτη πιο ακριβή αγορά, κατάταξη μάλλον ικανοποιητική. Φθηνότερη είναι η Γερμανία και ακολουθεί η Ισπανία, ενώ ακριβότερη αγορά είναι η Γαλλία, ακολουθεί η Σλοβενία, μετά είναι η Κύπρος και στην επόμενη θέση η Ελλάδα. Παράλληλα όμως, η Ελλάδα αποδεικνύεται εξαιρετικά φτηνή στα φρούτα, στα λαχανικά και στα μακαρόνια, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τις άλλες χώρες. Τα ζυμαρικά στην ελληνική αγορά έχουν τη φθηνότερη τιμή κι από τις έξι χώρες.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, το transfer pricing αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία που διαθέτει το υπουργείο Οικονομίας για να βάλει σε κίνηση τη διαδικασία μείωσης των τιμών. Σε αυτό το πλαίσιο, θα περάσει νομοθετική ρύθμιση (τροπολογία στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του καμποτάζ) με την οποία θα συσταθούν μεικτά κλιμάκια ελέγχου των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομίας και του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να γίνεται ο έλεγχος πιο αποτελεσματικός, ενώ πρόκειται να προσληφθούν και εξειδικευμένοι εξωτερικοί συνεργάτες.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών που ανακοινώθηκε σήμερα, το οικογενειακό καλάθι ενός μεσαίου ελληνικού νοικοκυριού τον Ιούλιο του 2010 διαμορφώθηκε στα 2087,05 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 6%, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2009, που κόστιζε 1977,44 ευρώ. Αναλυτικότερα, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασαν τα Αλκοολούχα ποτά και ο καπνός, κατά 19%, οι Μεταφορές κατά 19%, η Στέγαση κατά 8% και οι Επικοινωνίες κατά 5%
πηγη: tvxs

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin